Administrator
Witam, myślę że temat będzie się cieszył powodzeniem zwłaszcza wśród tych, którzy nie prowadzili żadnych działań wojennych i nie mają zbyt dużego doświadzenia. Na początek zajmę się obroną miasta i w miarę
PODSTAWY OBRONY MIASTA
Podstawą obrony miasta jest posiadanie jakiejkolwiek Armii stacjonującej w mieście. Na początku wystarczą Hoplici min. 15, na póżnijszym etapie rozwoju naszego miasta do obrony bardzo dobrze nadają się Giganty na parę.
Drugą ważną sprawą jest poziom portu handlowego. Im wyższy poziom portu tym więcej surowca można przeładować i tym więcej można go stracić podczas plądrowania (plądrowanie trwa tylko 20 min). Mając port na 1 poziiomie za dużo nam nie wywiozą i na początek warto zostawić port na tym właśnie poziomie. Do obrony portu wystarczą okręty z taranem lub balisty (wybuduj min. 3 jednostki). Jeśli mamy okręty w porcie to agresor najpierw będzie musiał zablokować nasz port by móc przeprowadzić atak lądowy. Podczas dalszej gry warto wybudować okręty z miotaczem ognia lub katapultą.
No i na koniec kryjówka szpiega. Warto na początku gry rozbudować kryjówkę do poziomu min. 4 i utrzymywać taką samą ilość szpiegów. Szpieg może działać w obronie i wykrywać obcych szpiegów. Przynosząc informację z jakiej wyspy lub jakiego miasta pochodzą obcy.
No i najważniejsze poziom murów obronnych powinien być na takim samym poziomie jak nasz ratusz.
Są to podstawowe informacje które powinny zapewnić minimalną obronę naszego miasta na początku gry. Wraz z rozwojem warto wymieniać jednostki lub ulepszać. Zapraszam do komentowania, a niedługo przygotuję kolejną porcje przydatnych informacji.
Pozdrawiam DYPLOMATA
Offline
Gość
Łukasz dzieki bardzo za odzew w sprawie osobnego topiku z poradami. Mam nadzieje ze mozemy tutaj rowniez zadawac powiedzmy prawdziwie `najnaiwniejsze` pytania jakie moga zrodzic sie w mojej glowie ;-). Przeczytalam cala pomoc dotyczaca wojsk, statkow i wojen dostepnej na stronie i niestety nie znalazlam info na ten temat. Powiedz prosze jak to jest z tymi generałami, wiem juz jak sprawdzic ile ja mam na swoim koncie, zorientowalam sie z tego jak sie teraz bawilam `tworzac` i podmieniajac wojakow jak zmienia sie punktacja generalow. Taki stan wojska jaki podales na poczatek niestety nie pozwoli mi na zdobycie tego minimum 1000 pkt. Do tego potrzeba o wiele wiecej wojakow... Czy generaly przyznawane sa tylko za stan wojska czy rowniez za wojny jakie prowadzimy?
Pozdrawiam
Gość
Dobra podaję ilość punktów za 1 jednostkę
JEDNOSTKI WOJSKA
Procarz - 0,8
Piechur - 1,58
Hoplita - 4,64
Łucznik - 6,88
Taran - 9,08
Katapulta - 16,12
Strzelec - 13,26
Moździerz - 64,02
Gigant na Parę - 51,64
Żyrokopter - 51,80
Bombardier - 80,52
Lekarz - 27,24
Kucharz - 26,88
STATKI WOJENNE
Okręt z Taranem - 1,96
Balista - 2,60
Statek z miotaczem ognia - 5,18
Okręt z Katapultą - 6,50
Okręt z Moździerzem - 20,40
Okręt Parowy z Taranem - 16,94
Okręt Podwodny - 24,98
Administrator
Pytania oczywiście można zadawać ;D
Teraz coś o jednostkach co znalazłem na stronie www.focusedgaming.com. Dla mnie te informacje wydają się bardzo przydatne, polecam lekturę...
NAJLEPSZE JEDNOSTKI W IKARIAM
Analiza wyłączona jest z kosztów poniesionych do budowy jednostek (siarka, drewno, czas budowy). Najważniejszym wskaźnikiem jest utrzymanie jednostek które ponosimy w czasie rzeczywistym. Są to podstawowe informacje odnośnie jednostek dostępnych w grze i pochodzą z WikiIkariam.
Poniższa tabela nie uwzględnia ulepszeń z Warsztatu.
JEDNOSTKA ATAK OBRONA UTRZYMANIE (A/U) (O/U) (A+O)/U
Procarz 7 7 8 0,88 0,88 1,75
Piechur 18 14 16 1,13 1,13 2,00
Hoplita 24 40 24 1,00 1,67 2,67
Łucznik 40 40 32 1,25 1,25 2,50
Strzelec 80 64 58 1,38 1,10 2,48
Gigant 100 140 68 1,47 2,06 3,53
Żyrokopter 112 112 97 1,15 1,15 2,31
Bombardier 200 165 228 0,88 0,72 1,60
Jak wynika z powyższego najlepszą jednostką OFENSYWNĄ jest: GIGANT NA PARĘ, na drugim miejscu STRZELEC. Najlepszą jednostką OBRONNĄ jest również GIGANT NA PARĘ, a HOPLITA zajmuje drugą pozycję.
Z tego nasuwa się jeden wniosek najlepszą jednostką jest GIGANT.
Niedługo przedstawię tabelę z możliwymi ulepszeniami. Mam nadzieję że komuś się to przyda ;D
Obiecane tabele z możliwymi ulepszeniami:
POZIOM 1 ATAK OBRONA UTRZYMANIE (A/U) (O/U) (A+O)/U
Procarz 9 9 8 1,13 1,13 2,25
Piechur 22 17 16 1,38 1,38 2,44
Hoplita 30 50 24 1,25 2,08 3,33
Łucznik 50 50 32 1,56 1,56 3,13
Strzelec 98 78 58 1,68 1,34 3,03
Gigant 120 170 68 1,76 2,50 4,26
Żyrokopter 137 137 97 1,41 1,41 2,82
Bombardier 245 200 228 1,07 0,88 1,95
Taran 17 22 52 0,33 0,42 0,75
Katapulta 45 35 72 0,63 0,49 1,11
Moździerz 79 79 128 0,62 0,62 1,23
POZIOM 2 ATAK OBRONA UTRZYMANIE (A/U) (O/U) (A+O)/U
Procarz 11 11 8 1,38 1,38 2,75
Piechur 26 20 16 1,63 1,25 2,88
Hoplita 36 60 24 1,50 2,50 4,00
Łucznik 60 60 32 1,88 1,88 3,75
Strzelec 116 92 58 2,00 1,59 3,59
Gigant 140 200 68 2,06 2,94 5,00
Żyrokopter 162 162 97 1,671 1,67 3,34
Bombardier 290 235 228 1,27 1,03 2,30
Taran 20 26 52 0,38 0,50 0,88
Katapulta 54 42 72 0,75 0,58 1,33
Moździerz 94 94 128 0,73 0,73 1,47
POZIOM 3 ATAK OBRONA UTRZYMANIE (A/U) (O/U) (A+O)/U
Procarz 13 13 8 1,63 1,63 3,25
Piechur 30 23 16 1,88 1,44 3,31
Hoplita 42 70 24 1,75 2,92 4,67
Łucznik 70 70 32 2,19 2,19 4,38
Strzelec 134 106 58 2,31 1,83 4,14
Gigant 160 230 68 2,35 3,38 5,74
Żyrokopter 187 187 97 1,93 1,93 3,86
Bombardier 335 270 228 1,47 1,18 2,65
Taran 23 30 52 0,44 0,58 1,02
Katapulta 63 49 72 0,88 0,68 1,56
Moździerz 109 109 128 0,85 0,85 1,70
Offline
Administrator
NAJLEPSZE STATKI W IKARIAM
JEDNOSTKA Atak Obrona Utrzymanie A/U O/U (A+O)/U
Okręt z taranem 16 16 20 0,80 0,80 1,60
Balista 20 28 24 0,83 1,17 2,00
Okręt z miotaczem ognia 40 40 45 0,89 0,89 1,78
Okręt z katapultą 60 60 57 1,05 1,05 2,11
Okręt z moździerzem 160 160 130 1,23 1,23 2,46
Okręt parowy z taranem 100 90 114 0,88 0,79 1,67
Okręt podowdny 110 155 126 0,87 1,23 2,10
Z powyżeszgo wynika że najlepszą jednostką Ofensywną jest: OKRĘT Z MOŹDZIERZEM, na drugim miejscu plasuje się OKRĘT Z KATAPULTĄ. Najlepszą jednostką Obronną jest również OKRĘT Z MOŹDZIERZEM ale ex-equo z OKRĘTEM PODWODNYM. Co ciekawe bardzo dobry wskaźnik ma teź BALISTA.
A teraz te same wskaźniki po ulepszeniach:
POZIOM 1 Atak Obrona Utrzymanie A/U O/U (A+O)/U
Okręt z taranem 20 20 20 1,00 1,00 2,00
Balista 25 33 24 1,04 1,38 2,42
Okręt z miotaczem ognia 50 50 45 1,11 1,11 2,22
Okręt z katapultą 72 72 57 1,26 1,26 2,53
Okręt z moździerzem 195 195 130 1,50 1,50 3,00
Okręt parowy z taranem 120 108 114 1,05 0,95 2,00
Okręt podowdny 130 185 126 1,03 1,47 2,50
POZIOM 2 Atak Obrona Utrzymanie A/U O/U (A+O)/U
Okręt z taranem 24 24 20 1,20 1,20 2,40
Balista 30 40 24 1,25 1,67 2,92
Okręt z miotaczem ognia 60 60 45 1,33 1,33 2,66
Okręt z katapultą 84 84 57 1,47 1,47 2,95
Okręt z moździerzem 230 230 130 1,77 1,77 3,54
Okręt parowy z taranem 140 126 114 1,23 1,11 2,33
Okręt podowdny 150 215 126 1,19 1,71 2,90
POZIOM 3 Atak Obrona Utrzymanie A/U O/U (A+O)/U
Okręt z taranem 28 28 20 1,40 1,40 2,80
Balista 35 47 24 1,46 1,96 3,42
Okręt z miotaczem ognia 70 70 45 1,56 1,56 3,11
Okręt z katapultą 96 96 57 1,68 1,68 3,37
Okręt z moździerzem 265 265 130 2,04 2,04 4,08
Okręt parowy z taranem 160 144 114 1,40 1,26 2,67
Okręt podowdny 170 245 126 1,35 1,94 3,29
Offline
Gość
Dzięki, niestety jeszcze tego nie mogę budować
Gość
Sorry ale nie wiem jak odczytywać ten "symulator walk" na Ikariam nie pisze w ogóle ile jednostek ja strace i ile przeciwnik. Ktoś mi może to wytłumaczyć?
Administrator
a z jakiego symulatora korzystasz?
Offline
Gość
Jak znasz lepszy to podaj bo ten jest cienki...
Administrator
wg mnie ten jest dobry, podajesz ilosć wojsk, poziom miasta i muru i klikasz na rundy... wiesz ile wojska stracisz ile rund będzie trwała bitwa itp.
Offline
Gość
No właśnie nie umiem tego odczytać... Albo jestem ślepy xD albo mój komp coś...
Administrator
lepiej poćwicz i dokładnie czytaj co jest napisane
Offline
Gość
Ale to jest po angielsku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gość
Ok już czaje dzięx