specjaljst - 2008-12-30 09:21:24

Witam, myślę że temat będzie się cieszył powodzeniem zwłaszcza wśród tych, którzy nie prowadzili żadnych działań wojennych i nie mają zbyt dużego doświadzenia. Na początek zajmę się obroną miasta i w miarę

PODSTAWY OBRONY MIASTA


Podstawą obrony miasta jest posiadanie jakiejkolwiek Armii stacjonującej w mieście. Na początku wystarczą Hoplici min. 15, na póżnijszym etapie rozwoju naszego miasta do obrony bardzo dobrze nadają się Giganty na parę.
Drugą ważną sprawą jest poziom portu handlowego. Im wyższy poziom portu tym więcej surowca można przeładować i tym więcej można go stracić podczas plądrowania (plądrowanie trwa tylko 20 min). Mając port na 1 poziiomie za dużo nam nie wywiozą i na początek warto zostawić port na tym właśnie poziomie. Do obrony portu wystarczą okręty z taranem lub balisty (wybuduj min. 3 jednostki). Jeśli mamy okręty w porcie to agresor najpierw będzie musiał zablokować nasz port by móc przeprowadzić atak lądowy. Podczas dalszej gry warto wybudować okręty z miotaczem ognia lub katapultą.
No i na koniec kryjówka szpiega. Warto na początku gry rozbudować kryjówkę do poziomu min. 4 i utrzymywać taką samą ilość szpiegów. Szpieg  może działać w obronie i wykrywać obcych szpiegów.  Przynosząc informację z jakiej wyspy lub jakiego miasta pochodzą obcy.
No i najważniejsze poziom murów obronnych powinien być na takim samym poziomie jak nasz ratusz.


Są to podstawowe informacje które powinny zapewnić minimalną obronę naszego miasta na początku gry. Wraz z rozwojem warto wymieniać jednostki lub ulepszać. Zapraszam do komentowania, a niedługo przygotuję kolejną porcje przydatnych informacji.

Pozdrawiam DYPLOMATA

Reniaa - 2008-12-30 16:22:30

Łukasz dzieki bardzo za odzew w sprawie osobnego topiku z poradami. Mam nadzieje ze mozemy tutaj rowniez zadawac powiedzmy prawdziwie `najnaiwniejsze` pytania jakie moga zrodzic sie w mojej glowie ;-). Przeczytalam cala pomoc dotyczaca wojsk, statkow i wojen dostepnej na stronie i niestety nie znalazlam info na ten temat. Powiedz prosze jak to jest z tymi generałami, wiem juz jak sprawdzic ile ja mam na swoim koncie, zorientowalam sie z tego jak sie teraz bawilam `tworzac` i podmieniajac wojakow jak zmienia sie punktacja generalow. Taki stan wojska jaki podales na poczatek niestety nie pozwoli mi na zdobycie tego minimum 1000 pkt. Do tego potrzeba o wiele wiecej wojakow... Czy generaly przyznawane sa tylko za stan wojska czy rowniez za wojny jakie prowadzimy?
Pozdrawiam

kabanos3 - 2008-12-30 20:03:07

Dobra podaję ilość punktów za 1 jednostkę
JEDNOSTKI WOJSKA
Procarz - 0,8
Piechur - 1,58
Hoplita - 4,64
Łucznik - 6,88
Taran - 9,08
Katapulta - 16,12
Strzelec - 13,26
Moździerz - 64,02
Gigant na Parę - 51,64
Żyrokopter - 51,80
Bombardier - 80,52
Lekarz - 27,24
Kucharz - 26,88

STATKI WOJENNE
Okręt z Taranem - 1,96
Balista - 2,60
Statek z miotaczem ognia - 5,18
Okręt z Katapultą - 6,50
Okręt z Moździerzem - 20,40
Okręt Parowy z Taranem - 16,94
Okręt Podwodny - 24,98

specjaljst - 2008-12-31 10:05:45

Pytania oczywiście można zadawać ;D

Teraz coś o jednostkach co znalazłem na stronie www.focusedgaming.com. Dla mnie te informacje wydają się bardzo przydatne, polecam lekturę...

NAJLEPSZE JEDNOSTKI W IKARIAM

Analiza wyłączona jest z kosztów poniesionych do budowy jednostek (siarka, drewno, czas budowy). Najważniejszym wskaźnikiem jest utrzymanie jednostek które ponosimy w czasie rzeczywistym. Są to podstawowe informacje odnośnie jednostek dostępnych w grze i pochodzą z WikiIkariam.

Poniższa tabela nie uwzględnia ulepszeń z Warsztatu.

        JEDNOSTKA          ATAK     OBRONA   UTRZYMANIE    (A/U)    (O/U)    (A+O)/U
         Procarz                       7             7                8              0,88       0,88          1,75
         Piechur                       18           14              16             1,13       1,13          2,00
         Hoplita                        24           40              24             1,00       1,67          2,67
         Łucznik                       40           40              32             1,25       1,25          2,50
         Strzelec                      80           64              58             1,38       1,10          2,48
         Gigant                       100         140              68             1,47       2,06          3,53
         Żyrokopter                112         112              97             1,15       1,15          2,31
         Bombardier               200         165             228             0,88       0,72          1,60

Jak wynika z powyższego najlepszą jednostką OFENSYWNĄ jest: GIGANT NA PARĘ, na drugim miejscu STRZELEC. Najlepszą jednostką OBRONNĄ jest również GIGANT NA PARĘ, a HOPLITA zajmuje drugą pozycję.
Z tego nasuwa się jeden wniosek najlepszą jednostką jest GIGANT.
Niedługo przedstawię tabelę z możliwymi ulepszeniami. Mam nadzieję że komuś się to przyda ;D

Obiecane tabele z możliwymi ulepszeniami:

        POZIOM 1              ATAK     OBRONA   UTRZYMANIE    (A/U)    (O/U)       (A+O)/U
         Procarz                       9             9                8              1,13       1,13          2,25
         Piechur                       22           17              16             1,38       1,38          2,44
         Hoplita                        30           50              24             1,25       2,08          3,33
         Łucznik                       50           50              32             1,56       1,56          3,13
         Strzelec                      98           78              58             1,68       1,34          3,03
         Gigant                       120         170              68             1,76       2,50          4,26
         Żyrokopter                137         137              97             1,41       1,41          2,82
         Bombardier               245         200             228             1,07       0,88          1,95
         Taran                         17          22               52             0,33       0,42          0,75
         Katapulta                   45           35               72             0,63       0,49          1,11
         Moździerz                   79          79              128             0,62       0,62          1,23 


        POZIOM 2              ATAK     OBRONA   UTRZYMANIE    (A/U)    (O/U)       (A+O)/U
         Procarz                      11            11                8              1,38         1,38         2,75
         Piechur                       26           20              16             1,63       1,25          2,88
         Hoplita                        36           60              24             1,50       2,50          4,00
         Łucznik                       60           60              32             1,88       1,88          3,75
         Strzelec                     116          92              58             2,00       1,59          3,59
         Gigant                       140         200              68             2,06       2,94          5,00
         Żyrokopter                162         162              97             1,671       1,67          3,34
         Bombardier               290         235             228             1,27       1,03          2,30
         Taran                         20          26               52             0,38       0,50          0,88
         Katapulta                   54           42               72             0,75       0,58          1,33
         Moździerz                   94          94              128             0,73       0,73          1,47 


        POZIOM 3              ATAK     OBRONA   UTRZYMANIE    (A/U)    (O/U)       (A+O)/U
         Procarz                      13            13                8              1,63       1,63          3,25
         Piechur                       30           23              16             1,88       1,44          3,31
         Hoplita                        42           70              24             1,75       2,92          4,67
         Łucznik                       70           70              32             2,19       2,19          4,38
         Strzelec                     134         106              58             2,31       1,83          4,14
         Gigant                       160         230              68             2,35       3,38          5,74
         Żyrokopter                187         187              97             1,93       1,93          3,86
         Bombardier               335         270             228             1,47       1,18          2,65
         Taran                         23          30               52             0,44       0,58          1,02
         Katapulta                   63           49               72             0,88       0,68          1,56
         Moździerz                  109         109              128           0,85       0,85          1,70

specjaljst - 2009-01-13 09:11:47

NAJLEPSZE STATKI W IKARIAM


JEDNOSTKA                        Atak        Obrona    Utrzymanie      A/U         O/U     (A+O)/U
Okręt z taranem                       16             16            20                 0,80         0,80         1,60
Balista                                     20             28            24                 0,83         1,17         2,00
Okręt z miotaczem ognia           40             40            45                 0,89         0,89         1,78
Okręt z katapultą                      60             60            57                 1,05         1,05         2,11
Okręt z moździerzem               160           160          130                 1,23         1,23         2,46
Okręt parowy z taranem          100             90          114                 0,88         0,79         1,67
Okręt podowdny                      110           155           126                 0,87         1,23         2,10


Z powyżeszgo wynika że najlepszą jednostką Ofensywną jest: OKRĘT Z MOŹDZIERZEM, na drugim miejscu plasuje się OKRĘT Z  KATAPULTĄ. Najlepszą jednostką Obronną jest również OKRĘT Z MOŹDZIERZEM ale ex-equo z OKRĘTEM PODWODNYM. Co ciekawe bardzo dobry wskaźnik ma teź BALISTA.

A teraz te same wskaźniki po ulepszeniach:

POZIOM 1                          Atak        Obrona    Utrzymanie      A/U         O/U     (A+O)/U
Okręt z taranem                      20              20            20                1,00        1,00          2,00
Balista                                    25              33            24                1,04        1,38          2,42
Okręt z miotaczem ognia          50              50            45                1,11        1,11          2,22
Okręt z katapultą                     72              72            57                1,26        1,26          2,53
Okręt z moździerzem              195            195          130                1,50        1,50          3,00
Okręt parowy z taranem         120            108          114                1,05        0,95           2,00
Okręt podowdny                    130            185           126               1,03         1,47          2,50

POZIOM 2                          Atak        Obrona    Utrzymanie      A/U         O/U     (A+O)/U
Okręt z taranem                      24             24             20                1,20        1,20           2,40
Balista                                    30             40             24                1,25        1,67           2,92
Okręt z miotaczem ognia          60             60            45                 1,33        1,33           2,66
Okręt z katapultą                     84             84            57                 1,47        1,47           2,95
Okręt z moździerzem              230           230           130                1,77        1,77           3,54
Okręt parowy z taranem         140            126           114                1,23        1,11            2,33
Okręt podowdny                    150            215           126                1,19         1,71           2,90

POZIOM 3                          Atak        Obrona    Utrzymanie      A/U         O/U     (A+O)/U
Okręt z taranem                       28            28             20                1,40         1,40         2,80
Balista                                     35            47             24                1,46         1,96         3,42
Okręt z miotaczem ognia           70            70             45                1,56         1,56         3,11
Okręt z katapultą                      96            96             57                1,68         1,68         3,37
Okręt z moździerzem              265           265           130                2,04         2,04         4,08
Okręt parowy z taranem         160           144           114                1,40          1,26         2,67
Okręt podowdny                     170           245          126                 1,35         1,94          3,29

jaczek07 - 2009-01-13 12:59:54

Dzięki, niestety jeszcze tego nie mogę budować ;)

jaczek07 - 2009-01-15 13:02:43

Sorry ale nie wiem jak odczytywać ten "symulator walk" na Ikariam nie pisze w ogóle ile jednostek ja strace i ile przeciwnik. Ktoś mi może to wytłumaczyć?

specjaljst - 2009-01-15 13:48:45

a z jakiego symulatora korzystasz?

jaczek07 - 2009-01-15 16:26:27

http://ikariamlibrary.com/?content=IkaFight z tego xD

jaczek07 - 2009-01-15 16:27:29

Jak znasz lepszy to podaj bo ten jest cienki... :/

specjaljst - 2009-01-16 09:44:19

wg mnie ten jest dobry, podajesz ilosć wojsk, poziom miasta i muru i klikasz na rundy... wiesz ile wojska stracisz ile rund będzie trwała bitwa itp.

jaczek07 - 2009-01-20 12:59:06

No właśnie nie umiem tego odczytać... Albo jestem ślepy xD albo mój komp coś...

specjaljst - 2009-01-21 07:43:42

lepiej poćwicz i dokładnie czytaj co jest napisane

jaczek07 - 2009-01-26 15:40:58

Ale to jest po angielsku!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jaczek07 - 2009-01-26 15:42:36

Ok już czaje dzięx

Jarfeed - 2009-02-17 08:01:17

Specjalist, niestety będziesz musiał zrobić nowy spis najlepszych jednostek bo wszystko się zmieniło w tym nowym ikariam :D:D:D

specjaljst - 2009-02-17 11:21:35

Pracuję nad nim... jak tylko będzie gotowy to go wrzucę na forum

specjaljst - 2009-03-07 09:19:36

Witam,

W końcu się zmusiłem i naniosłem poprawki do tabelek. A to wszystko przez obniżone koszty utrzymania jednostek jakie serwuje nam nowa wersja gry. Nie będę się wysilał na jakieś większe analizy bo i tak widać, które jednostki są najbardziej ekonomiczna ;)  Oczywiście chodzi o Giganta i Okręt podwodny. Chociaż warto się przypatrzeć innym jednostkom, niektóre z nich, dzięki swoim parametrom, doskonale nadają się do obrony (np. Hoplita i Okręt z moździerzem).


http://img25.imageshack.us/img25/8412/wojsko0a.png

http://img150.imageshack.us/img150/8083/wojsko1.png

http://img205.imageshack.us/img205/5104/wojsko2.png

http://img205.imageshack.us/img205/3378/wojsko3.png


http://img25.imageshack.us/img25/3569/statki03.png

http://img150.imageshack.us/img150/4953/statki13.png

http://img150.imageshack.us/img150/3915/statki23.png

http://img205.imageshack.us/img205/5989/statki33.png

specjaljst - 2009-03-18 13:01:12

jeszcze nowa pkt do generałów

Procarz - 0,80
Piechur - 1,28
Hoplita - 1,96
Taran -    4,20
Łucznik - 2,62
Katapulta - 9,12
Strzelec - 3,92
Moździerz - 21,06
Gigant na Parę - 5,78
Żyrokopter - 5,12
Bombardier - 19,20
Lekarz - 14,12
Kucharz - 9,06
   
Okręt z Taranem - 2,88
Balista - 3,06
Okręt z Miotaczem ognia - 3,80
Okręt z Katapultą - 5,14
Okręt z Moździerzem - 10,64
Okręt Parowy z Taranem - 6,92
Okręt Podwodny - 14,24

Sparcco - 2009-03-20 12:52:10

no spoko chlopaki tylko znalazle inny ten przelicznik no ale widze ze do samo nie jest tylko sporo inny widze ze duzo tego pkt sie za wojo nie dostaje ;p no ale coz lepsze takie niz zadne ;p

www.bmx-all-what-i-want.pun.pl www.zpsb-ekonomia.pun.pl www.rt1.pun.pl www.cabal.pun.pl www.heavenandhell.pun.pl